Stanovy CSO Clubu
§ 1
OBECNÁ USTANOVENÍ
- CSO Club (dále také „Klub“) je iniciativou založenou za účelem organizování setkání a výměny zkušeností a informací manažerů odpovědných za bezpečnost.
- Klub nemá právní subjektivitu.
- Klub byl založen na dobu neurčitou.
- Klub má sídlo v síle společnosti Trend Micro, Vyskočilova 1561/4a, 140 00 Praha 4.
- Slovníček pojmů:
- Databáze – shromažďování osobních údajů členů Klubu. Správcem údajů je společnost Trend Micro.
- Člen Klubu – fyzická osoba, která splňuje kritéria stanovená v § 4 Stanov.
- Předpisy – principy Klubu, které definují podmínky účasti v něm.
- Webové stránky Klubu – webové stránky Klubu na adrese www.csoclub.cz
§ 2
VEDENÍ CSO CLUBU
- Klub má Radu CSO Clubu (dále jen „Rada“).
- Rada řídí aktuální práci a organizační, administrativní a věcné záležitosti Klubu.
- Rada se podílí na tvorbě, ověřování a realizaci věcného programu Klubu.
- Rada je prestižní skupina lidí s uznávanými úspěchy a autoritou v prostředí podnikové bezpečnosti.
- Informace o tom, kdo je členem Rady, jsou k dispozici na webových stránkách Klubu.
- Rada může v rámci činnosti Klubu jmenovat další osoby k plnění uvedených úkolů.
§ 3
CÍLE, MISE A ČINNOSTI CSO CLUBU
- Posláním Klubu je budovat institucionální formu komunity vyšších bezpečnostních manažerů odpovědných za bezpečnost.
- Cíle Klubu jsou:
- budování prestiže a posilování profesního postavení jeho členů
- podpora členů Klubu v jejich profesním a osobním rozvoji
- integrace prostředí vyššího bezpečnostního managementu
- budování platformy pro výměnu vzájemných zkušeností
- umožnění komunitě společně zaujmout postoj a názory na záležitosti důležité pro informační bezpečnost
- Klub sleduje výše uvedené cíle zejména prostřednictvím:
- věcných otevřených a uzavřených schůzek, workshopů, studijních misí a jiné formy věcné činnosti
- integračních setkání
- soutěží a jiných forem propagace osvědčených postupů
- elektronické znalostní a komunikační platformy
- Klub může rovněž provádět činnosti integrující členy a může organizovat kulturní, rekreační a společenské akce. Tuto činnost lze provádět ve spolupráci s jinými subjekty.
§ 4
ČLENSTVÍ V CSO CLUBU
- Členem Klubu může být dospělá fyzická osoba odpovědná na manažerské úrovni za oblast bezpečnosti ve firmě nebo veřejné instituci minimálně střední velikosti, která patří k vyšším vedoucím pracovníkům v jeho organizaci.
- Žádost o členství v Klubu se zahajuje vyplněním formuláře pro členství na webových stránkách Klubu.
- Formulář pro členství musí být vyplněn úplně a pravdivě. Rada přijme pouze řádně vyplněný formulář členství, který obsahuje všechny požadované informace.
- Rada si vyhrazuje právo nepřijmout formulář členství v odůvodněných případech, jako je např. neúplné nebo nečitelné vyplnění, opětovné podání žádosti o status člena Klubu, přestože má tento status nebo pokud je členství v Klubu předem vyloučeno.
- Prostřednictvím registrace uvedené v odstavci 2 Člen Klubu potvrzuje, že se seznámil s těmito předpisy a přijímá jejich ustanovení.
- Členství v Klubu je určeno (nemusí být splněny všechny požadavky):
- profesionální pozicí
- umístěním ve struktuře společnosti, velikostí podřízeného týmu
- bohatou profesní zkušeností
- manažerskou všestranností
- velikostí společnosti, včetně obratu, zaměstnanosti
- vyplněním registračního formuláře a dotazníku
- Zástupci společností a poradenských služeb, kteří splňují podmínky popsané v § 4 odst. 1 a 6, mohou požádat o členství v Klubu, pokud jejich odpovědnost nezahrnuje jiné oblasti než IT bezpečnost ve firmě, zejména provozní, marketingové nebo obchodní činnosti.
- Rada si vyhrazuje právo udělit členství v Klubu se zvláštním statusem osobám, které podle jejich názoru zaslouží zvláštní poctu.
- Členství v Klubu kontroluje a schvaluje Rada.
- Členství v Klubu je zdarma.
- Povinností každého člena Klubu je informovat Radu o jakékoli změně pozice nebo místa výkonu práce. Na zasedáních Klubu nesmějí Členové provádět marketingové ani obchodní aktivity – pod sankcí vyloučení z Klubu.
- Datum zahájení členství je datum registrace člena Klubu.
§ 5
VYSTOUPENÍ Z CSO CLUBU
- Každý člen Klubu může kdykoli ze svého členství odstoupit předložením příslušného prohlášení.
- Člen Klubu z něj může být vyloučen z důvodu nedodržování Stanov nebo jednání v neprospěch Klubu, jakož i v jiných odůvodněných situacích na základě rozhodnutí Rady.
- Člen Klubu může požádat o dodatečnou lhůtu pro uplatnění kritérií členství uvedených v odstavci. 4 bod 6. Lhůta by neměla přesáhnout jeden rok.
- K ukončení členství v Klubu dochází v důsledku:
- vyškrtnutí ze seznamu v důsledku ukončení členství uvedeného v odst. 1
- vyloučení nebo v případech stanovených zákonem
- smrt člena Klubu
- O vyškrtnutí ze seznamu členů Klubu rozhoduje Rada.
§ 6
PRÁVA A POVINNOSTI ČLENA CSO CLUBU
- Člen Klubu má nárok na následující aktivity související s Klubem:
- právo veřejně zobrazovat informace o členství v Klubu
- právo účastnit se jednání pořádaných Klubem
- právo účastnit se soutěží pořádaných Klubem
- účast na plánování ročních aktivit Klubu
- právo doporučit kandidáty na člena Klubu
- předkládat vlastní iniciativy a nápady, převzít iniciativu a zaujmout oficiální stanovisko Klubu
- Člen Klubu je povinen se aktivně účastnit činnosti Klubu, zejména účastnit se setkání Klubu a jiných forem činnosti, a podporovat aktivity zaměřené na získávání nových členů Klubu.
§ 7
PARTNEŘI CSO CLUBU
- Činnost a rozvoj Klubu mohou podporovat partneři – vybraní Radou z řad společností a institucí poskytujících řešení, služby a podporu na trhu kybernetické, procesní či fyzické bezpečnosti – za podmínek stanovených Radou.
Přítomnost partnerů nesmí žádným způsobem zasahovat do činnosti Klubu nebo porušovat jeho poslání a cíle.
§ 8
ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Fyzické osoby, které deklarují ochotu vstoupit do Klubu, souhlasí se zařazením svých osobních údajů do databáze členů Klubu.
- Všechny osobní údaje budou zpracovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a pravidly GDPR.
- Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, je však nutné, aby se týkalo členů Klubu. Každý člen Klubu má právo nahlížet do svých údajů a také je opravovat a mazat. Klub poskytuje každému právo na kontrolu zpracování údajů v souladu s platnou legislativou.
- Osobní údaje členů Klubu mohou být partnerům Klubu zpřístupněny pouze ve formě a rozsahu seznamu účastníků konkrétních setkání.
- Členové Klubu, kteří se připojí ke Klubu, obdrží na adresu, včetně e-mailové adresy, propagační a informační materiály přímo související s členstvím v Klubu (např. informace o schůzkách, sponzoři akcí, registrace na schůzky). Obchodní informace nebudou členovi Klubu zasílány, pokud tento člen klubu výslovně neudělí zvláštní souhlas. Tento souhlas lze kdykoli odvolat.
- Zaslání vyplněného registračního formuláře fyzickou osobou, která žádá o členství v klubu, znamená:
- potvrzení pravosti a souladu se skutečnostmi údajů uvedených ve formuláři
- prohlášení, že osoba byla informována o jejím právu na přístup k jejím údajům a právu na jejich opravu
- dobrovolný souhlas se zpracováním jeho osobních údajů pro účely související s činností Klubu společností a organizací
§ 9
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Rada si vyhrazuje právo upravit Stanovy. Dodatek ke Stanovám nabývá účinnosti dnem uvedeným Radou.
- Rada bude informovat o zavedení změn Pravidel a rovněž bude informovat o pozastavení nebo ukončení činnosti Klubu zveřejněním příslušných informací na webových stránkách po dobu jednoho měsíce a zasláním výše uvedených informací Členům Klubu e-mailem.
- Poté, co Rada ohlásí změny pravidel, měli by si členové Klubu změny okamžitě přečíst. V případě nevýznamných změn (překlepy, vysvětlení nebo změny, které nevedou ke změnám nepříznivým pro Členy Klubu nebo jakýmkoli způsobem zasahujícím do práv Členů Klubu) nejsou informace o změnách vyžadovány.
- Změna se považuje za potvrzenou, pokud člen Klubu neukončí účast v Klubu do jednoho měsíce od oznámení.
- V případě nepřijetí změn Pravidel, jakož i v případě přání opustit Klub, je Člen Klubu oprávněn odstoupit od účasti v Klubu způsobem uvedeným v §5.
- Rada může pozastavit nebo ukončit činnost Klubu. Členové Klubu budou o takovém rozhodnutí okamžitě informováni, a to nejméně 30 dní před pozastavením nebo ukončením činnosti Klubu. Tyto informace mohou být také uvedeny na webových stránkách Klubu.
- Ve věcech, na které se tato nařízení nevztahují, se použijí ustanovení platného práva.
- Tato Pravidla a jejich přílohy jsou k dispozici v aktuální verzi na webových stránkách Klubu.
- Tato nařízení vstupují v platnost 1. dubna 2021.